VIRAL
Αρχική / Ευρωπαικά Προγράμματα / VIRAL

Πιστοποιημένο Πρόγραμμα Σπουδών


40 Χρόνια ΤΕΦΑΑ

VIRAL

VIRAL

Ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας για την διδασκαλία κατά του ντόπινγκ

Το VIRAL αποτελεί ένα έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαική Ένωση (Erasmus+, call on Sport) και συντονίζεται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Στο έργο συμμετέχουν 7 εταίροι από 6 χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης, Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), Sheffield Hallam University (Ηνωμένο Βασίλειο), Leipzig University (Γερμανία), Aalborg University (Δανία), Southern Denmark University (Δανία), και European network of Physical (Αυστρία) που προσφέρουν τεχνογνωσία στην παραγωγή των παραδοτέων του έργου.

Ο επιστημονικώς υπεύθυνος του έργου, κ. Βασίλης Μπαρκούκης, αναφέρει ότι το έργο έχει τέσσερεις βασικούς στόχους:

1)      Αξιοποίηση της έρευνας αιχμής της επιστήμης της συμπεριφοράς σχετικά με τους παράγοντες κινδύνου και προστασίας από τη χρήση ντόπινγκ στον αθλητισμό αναψυχής για την ανάπτυξη ενός προγράμματος εικονικής πραγματικότητας κατά του ντόπινγκ.

2)      Χρήση ενός πλαισίου "ανοικτής καινοτομίας" για τον συν-σχεδιασμό του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας κατά του ντόπινγκ, μέσω της ενεργού συνεργασίας των σχεδιαστών εικονικής πραγματικότητας και των νέων που ασχολούνται με τον αθλητισμό αναψυχής.

3)      Εφαρμογή και αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας για την πρόληψη του ντόπινγκ στην αλλαγή των κινήτρων, των πεποιθήσεων και της συμπεριφοράς των νέων απέναντι στη χρήση ντόπινγκ και στην προώθηση μιας πιο θετικής νοοτροπίας σχετικά με τη φυσική δραστηριότητα και τον αθλητισμό.

4)      Εκπαίδευση των εκπαιδευτών σχετικά με τον τρόπο προώθησης του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας στις ομάδες-στόχους του έργου, δηλαδή σε νέους αθλούμενους.

Τα παραδοτέα του έργου περιλαμβάνουν:

α) Βιβλιογραφική ανασκόπηση - Σενάρια: Θα πραγματοποιηθεί έρευνα γραφείου για παρεμβάσεις. Επιπλέον, οι εταίροι θα παράσχουν υφιστάμενα στοιχεία στις χώρες τους, τα οποία δεν παρουσιάζονται σε καμία βάση δεδομένων. Θα προκύψουν οι καταλληλότερες εκπαιδευτικές πηγές που θα καθοδηγήσουν την ανάπτυξη των σεναρίων για το πρόγραμμα εικονικής πραγματικότητας.

β) Πρόγραμμα εικονικής πραγματικότητας: Το πρόγραμμα VIRAL θα περιλαμβάνει διάφορα διαφορετικά σενάρια/επίπεδα παιχνιδιού, όπου οι συμμετέχοντες θα βιώσουν εμπειρίες σε πρώτο πρόσωπο από τη χρήση του ντόπινγκ, όπως προοπτική από πρώτο πρόσωπο μιας σχέσης με τον χρήστη ή/και θα βιώσουν διάφορα διλήμματα σε σχέση με τη χρήση του ντόπινγκ. Το VIRAL αναμένεται να προωθήσει τη γνώση σε θέματα που σχετίζονται με το ντόπινγκ, όπως οι συνέπειες της χρήσης ντόπινγκ και ο έλεγχος της φαρμακευτικής αγωγής, και να ενδυναμώσει τους αθλητές να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις μέσω της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητάς τους να αντιστέκονται στους πειρασμούς, της αύξησης της ηθικής σκέψης και του ήθους κ.λπ.

γ) Έκθεση αξιολόγησης εφαρμογής του VIRAL: Αυτή η έκθεση θα περιγράφει τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας. Αυτή η έκθεση θα καταγράφει την αξιολόγηση της χρηστικότητας των υπηρεσιών του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας και των δεικτών αλλαγής συμπεριφοράς

δ) Εκπαίδευση των εκπαιδευτών: Αυτό το παραδοτέο περιλαμβάνει τη διάδοση του προγράμματος εικονικής πραγματικότητας σε αθλητές οι οποίοι θα χρησιμεύσουν ως πρεσβευτές του έργου και θα προωθήσουν τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση κατά του ντόπινγκ.

Website: https://viraltheproject.aau.dk/

Υπεύθυνος του Τμήματος στο Πρόγραμμα: κ. Μπαρκούκης Βασίλειος, Καθηγητής